Toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Tutustu ennen tilauksen tekoa verkkokaupan tilaus- ja toimitusehtoihin.
Sisuste-Peltoniemi Oy / Y-tunnus: 0665676-4
Sähköposti: asiakaspalvelu@sisustepeltoniemi.fi
Puhelin: 010 406 8600

  1. Tilaaminen

Verkkokaupassa tuotteita voi ostaa normaaliin tapaan lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne käytössä olevilla maksutavoilla.

  1. Asiakkuus ja rekisteröityminen

Verkkokauppa on avoinna kaikille ja ostoksia voi tehdä myös ilman rekisteröitymistä. Rekisteröitymällä saat käyttöösi asiakastilin, jossa voit mm. päivittää omia tietojasi ja tarkastella tekemiäsi tilauksia.

Rekisteröitymällä asiakkaaksi ja kirjautumalla omalle asiakastilillesi sinun ei tilausta tehdessäsi tarvitse kirjoittaa osoitetietojasi uudelleen.

Rekisteröitymisen yhteydessä kerätyt tiedot ovat luottamuksellisia eikä verkkokauppa ilmoita niitä ulkopuolisille tahoille. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin Rekisteriselosteessa.

  1. Toimitustapa ja -aika

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 14 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 6-8 viikkoa. Huom. Mikäli tilaus sisältää tuotteita eri valmistajilta, tuotteilla saattaa olla eri toimitusajat. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Tilauksen tilasta tiedotetaan tuotteittain ja tarkemmasta toimitusajasta ilmoitetaan asiakkaalle puhelimitse tai sähköpostilla.

Tilauksia voi toistaiseksi tehdä vain Suomeen.

  1. Toimituskulut

Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Sängyillä pihaanjättö. Alle 100 €:n tilauksiin lisäämme pientoimituslisän 23 €.

  1. Hinnat

Verkkokaupassa olevien tuotteiden voimassa olevat hinnat ovat näkyvissä tuotesivuilla. Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä, jolloin tuotteen hinta poikkeaa selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selvä hintavirhe on esimerkiksi, jos tuotteen hinta on 0 euroa tai tuotteen hinta puuttuu kokonaan.

  1. Maksaminen

Maksupalvelutarjoaja

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Svea Payments Oy:n toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy.

Verkkokaupan maksupalvelun tarjoajana toimii Bambora AB/ World Line (y-tunnus 2684814-9) Verkkokaupassa maksuvaihtoehtoina on Visa ja MasterCard-korttimaksut,verkkopankkimaksut (Nordea, Osuuspankki, Danske, Bank, Oma SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Säästöpankki, Handelsbanken, Aktia, POP Pankki), ja MobilePay. Korttimaksut veloitetetaan välittömästi maksun sekä tilauksen hyväksymisen yhteydessä. Kaikki verkkokaupassa myytävät tuotteet ja palvelut sisältävät arvonlisäveron 24%.

Rahoituksella maksaminen toteuttaa Resurs Bank Ab. Resurs Bank AB on ruotsalainen osakeyhtiö, joka on rekisteröity Ruotsin Kaupparekisteriin (Bolagsverkets bolagsregister) ja jolla on lupa harjoittaa pankkitoimintaa, joka muun muassa käsittää oikeuden tarjota maksupalveluita. Resurs Bank AB (publ) Suomen sivuliikkeellä (”RB”) on lupa harjoittaa pankkitoimintaa Suomessa.

Pankkimaksut

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Luottokorttimaksut

Maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

Mobiilimaksaminen

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

Pivon käyttöehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.

MobilePayn maksuehdot

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:

OP:n yleiset euromaksuehdot

Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla [PDF]

Lasku ja erämaksu

Svea Lasku, Svea Erämaksu, Svea Yrityslasku

Kampanjatuotteiden maksuvaihtoehdot näet kassalla.

  1. Tilaustiedot ja tietoturva

Tilauksen yhteydessä antamasi tiedot tallentuvat verkkokaupan asiakastietoihin.

Tilauksen yhteydessä antamiasi tietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille, ellei se oli välttämätöntä tilaukseen liittyen. Verkkokaupassa on käytössä SSL-suojattu yhteys, joka salaa tietoliikenteen siten, että ulkopuolinen taho ei pysty näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi.

  1. Tilausvahvistus

Lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tilausvahvistus sisältää kaikki tilaukseesi liittyvät tiedot, joten säilytä se mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Kun verkkokauppa on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle, tilauksesta tulee sitova. Verkkokauppa pidättää oikeuden olla vahvistamatta tilausta, mikäli tilauksessa tai asiakastiedoissa on merkittäviä puutteita.

  1. Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen

Jos haluat tilauksen jälkeen muuttaa tilauksen sisältöä tai peruuttaa tilauksen, ota mahdollisimman pian yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä verkkokauppamme asiakaspalveluun. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Huom! Mikäli verkkokauppaa käytetään maksuportaalina myymälässä tehtyyn tilaukseen kauppaan ei sovelleta koti- ja etämyynnin peruutusehtoja tai palautusoikeuksia.

  1. Palautusoikeus

Kuluttajansuojalain mukaisesti käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Voit lukea lisätietoja Kuluttajaviraston sivulta peruutusoikeus etämyynnissä. Palautusoikeus ei koske tilauksesta valmistettavia tuotteita, joiden toimitusajat ovat yli 2 viikkoa tai hygieniatuotteita.

Palautusta koskevissa asioissa ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Freya Beds -tuotteisiin voimme myöntää 100 päivän unitakuun. Unitakuu edellyttää tiettyjä tuotteen käyttöehtoja mm. asianmukaiset petauspatjansuojukset sekä lakanan käytön. Mikäli haluat tuotteeseen 100 päivän unitakuun ota yhteyttä myyjään ja sovi asiasta kaupanteon yhteydessä. 

  1. Reklamaatio

Mikäli saat viallisen tai väärän tuotteen, ota mahdollisimman nopeasti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Vastaamme palautuksesta tai vaihdosta aiheutuvista toimituskuluista, mikäli sinulle on toimitettu viallinen tai väärä tuote, muussa tapauksessa palautuksesta aiheutuvat kulut ovat omalla vastuullasi.

  1. Ylivoimainen este (force majeure)

Verkkokauppa ei ole velvollinen solmimaan kauppoja, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on verkkokauppiaan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.

Ylivoimainen este on ennalta arvaamaton tapahtuma, joka estää tai tekee kohtuuttoman vaikeaksi osapuolen sopimusvelvoitteiden täyttämisen määräajassa. Tällaisia tapahtumia ovat viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, sähkökatkokset, varkaudet, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat, terrorismi ja työtaistelutoimenpiteet tai muu yhtä merkittävä ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy.

Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä verkkokauppiaalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

  1. Muut ehdot

Tilaajan on oltava yli 18-vuotias. Tilaaja hyväksyy tilausta tehdessään verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot.

Tilaaja sitoutuu antamaan itsestään totuudenmukaisia tietoja verkkokaupan rekisteröitymislomakkeella sekä korjaamaan virheelliset tiedot.

Mikäli asiakas palauttaa/vaihtaa tuotteen, tuotteen palautus tulee järjestää itse tai hänelle tulee maksettavaksi rahtikulut. Isompien tuotteiden kuten ruokapöytä, sänky tai sohva rahtikulun hinta on 149 €.

Kaikki verkkokaupassa esitetyt materiaalit (kuvat, tekstit, videot, logot) ovat verkkokaupan omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty. Tilaaja vastaa verkkokaupan tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin luvattomasta käytöstä aiheutuvista seuraamuksista.

Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin tilaus- ja toimitusehdoissa.

Mikäli asunnossa, johon tavaraa toimitetaan ja mahdollisesti asennetaan, on tai on ollut tuholais- ja hyönteisongelmia, pyydämme ilmoittamaan tästä myyjää ja tavarantoimittajia etukäteen. Muussa tapauksessa on asiasta aiheutuneet torjunta- ja puhdistuskulut laskutetaan tavaran tilaajalta. Tämä koskee myös kierrätykseen palautuvia tuotteita.

Huom! Mikäli verkkokauppaa käytetään maksuportaalina myymälässä tehtyyn tilaukseen ei kauppaan sovelleta samoja alla olevia koti- ja etämyynnin peruutusehtoja tai palautusoikeuksia.

  1. Riitojen ratkaisu

Riitojen ratkaisuun sovelletaan Suomen lakia.